Saturday, February 19, 2011

.::penangan merempit::.

kisah gaji ni pun da satu hal..aku xtau apa masalah diorang yang nak melambat2 kan paymet we all yang temporary and trainee ni..kalau gaji korang,lambat sehari pun da membebel kan.kitorg da 15 hari kot.bukan mintak duit ko pun.tu duit aku kot..haish..nak cerita kisah sakit ati ngan company ni,xtau bila abes menaip.huhu...so,cukup lah smpai sini je..
helmi (office-mate) nk pinjam external dvd player..seingat aku,benda tu ada kat umah kat Jln Kuching tu..dari pukul 6ptg smpai 7.30mlm aku geledah umah tu.bukan semata2 mencari brg tu je.siap belek2 lg brg2 masa study dulu..sgt rindu~
sbb da pnat sgt,aku pun keluar lpas maghrib..where should i head to?back home?my heart don't feel like to go back yet..i rode my motorcycle to kedai mamak Desa Baiduri..having my dinner there until 8.30pm..what am i doing there?actually,i miss him..
sblm balik,aku lalu depan umah dia.dia ada!!ding3~
tiba2 dtg idea.nak mintak camera lah.tunggu punya tunggu tetiba anak buah dia (along) lalu kat tmpat aku tunggu tu..so,aku mintak tlg dia carikan camera aku atas almari pak andak die.tp xjumpa.so,she asked me just to meet him and ask myself.she'll be there to accompany me if i'm afraid..but i refused to see him.no,not because of i hate him.but i'm afraid of being insult (hu?betul ke word ni?) for i still love him..i don't know why.
so,after telling his niece that i need the camera before i leave for Kelantan by the end of this month,i leave..and,i can see him staring at me from his house.and looks like he do wants to talk to me as well.(walaupun cam ayat perasan,biarlah.lalala~)
nak dijadikan cerita,aku pun balik ikut federal..tiba2 moto meragam.jadi cam masa aku nak g lepak ngan kawan kat TTDI Jaya 2minggu lepas..ngam2 sampai kat laluan moto tepi plaza tol 5posen tu,terus mati enjin..xmo idup2 da..so,tunda la masuk dalam area plaza tol tu..disebabkan aku xada sape2 yang aku knal kat situ EXCEPT him,aku pun call die.lucky me he wants to come..surprise me,he know the point and he fixed the lose plug.in just 20minutes,aku da boleh gerak balik subang.we chit-chatting all the way sampai kat mid valley sbb kat situ je ada tmpat utk dia nk u-turn..nak aje ckp,'i'll miss u'..haha..
smpai je kat pintu gerbang selangor kaler kuning tu,BANG!!!!!!!!
bunyi kaca pecah kuat gila kot.tau2 aku dah terduduk atas jalan yg kat laluan motor tu.i try to wake up myself.xboleh.aku nangis and ada org tlg aku berdiri kat tepi jalan.ramai gila kot org benti tolong.thanx Malaysians.kebetulan ada polis traffic lalu.diorang bagi tisu.pelik lak aku.buat apa?banyak gila.diorg kata ada darah mengalir dari tangan aku..huhu...banyak nye..terus pekak telinga aku.xdgr apa yg org ckp da..diorg tman aku g kat bus stop(safer place),kat dpan cket.in my head,he is the only person i can hook up on by now.i asked him to come again.mmg la dia ada bebel kata jauh la nak pusing balik and all.tp dia still datang.em,nape la aku salu sgt nyusahkan org..im sorry.i don't mean to do this.
bila dia smpai,dia pun tkejut tgk darah kat tgn aku.so,die smbung bebel lagi..dari td aku rasa sgt2 sakit.tp bila dia ada kat dpan mata,aku tgk dia je kot.lupe sgale sakit.die tgk lutut aku.sbb baju kurung aku tekoyak.dia kata kne jahit ni.aku dgr sipi2 je.and aku xlayan pun.aku tgk dia je..bila lagi.ni je kot masanye..=))
dia suh aku relax,ilangkan gabra dulu sblm we all gerak balik..kaki aku terseliuh kat lutut.tketar2 aku jalan..mngalir tiba2 air mata.dia lap air mata aku...sgt rindu dia~
tp leh kawal diri lagi..kita kan kawan.not more than that.and aku mintak tlg dr kau pun atas dasar kawan..dia teman aku balik.tgn aku cramp.yela,bayangkan luka kena angin kuat masa bawak motor..mengalir lagi la air mata aku kan..huhuuu..minah rempit da tersadung..inilah penangan merempit.moto pun tau pnat..sampai da ltih nk bawak aku kot.sbb tu dia tbaring atas jalan...ngeh3~
byk dia psan kat aku.yg aku dpt tgkap,msg die suruh aku hati2..ok,insya-Allah i will.tp kalau kat kawasan umah kau,maybe aku akan 'ter'lupa ur pesanan.kalau x,xadalah alasan for me to see u..walaupun sakit,sanggup kot...weeeeeeeeee~~
yang paling aku xpaham,nape aku hulur tgn salam ngan die?like we used to,in our old days??
and him!!nape die cam tunggu aku salam die??(ke,die sambut sbb xmo malukan aku?)tp die tunggu..nk je aku ckp,"jgn tinggal aku lagi boleh x??"tp control2..
dia kata:kalau ada pape,msg je kt inbox fb.aku dgn bengapnye tanye.'boleh ke sy msg awak?kite bkn friend kat fb pn.'..haha,bong0k.PM mmg la blh..adoi..die kata die mmg saje xnak block aku dr profile die..anyway,aku harap kau xbuat benda2 pelik yg menyebabkan aku meroyan xtentu arah occay..sbb,aku stalker kau yang tegar!walaupun im d one yg remove ko dr friend aku..ngee~
sampai arini(post day-3),luka aku still sakit..and lutut aku still x betul2 lagi..nak g mengurut..tapi kat mana nak carik..special for post-accident massage..i really need 1.badan rasa cam lebam2 and sakit..anyway,xtau nk classify happy ke,sedih for this incident..haha,sakit da Soleha ni..
tp tu xbermakna,aku xboleh pergi SACC mall utk jumpa Shahir..he's here for ABPBH roadtour.after zohor nt,insya-Allah aku gerak..Shahir,tunggu saye!!!

1 comment: