Tuesday, December 8, 2009

.::hurt me again::.

kenapa?

kenapa aku? kenapa aku ada sifat buruk ni?
kenapa aku minta orang lain memahami aku sedangkan aku xpernah cuba untuk memahami orang lain?
kenapa aku merayu pada benda yang pasti bukan milik aku?
kenapa aku xpernah berusaha untuk berubah sedangkan aku sedar kelemahan diri?
kenapa aku selalu mengulangi kesilapan hinggakan diri aku sendiri terhina?
kenapa aku terlalu suka melihat keperitan orang lain demi kebahagiaan diri sendiri?
kenapa aku xpernah bersyukur dengan semua yang ada?
kenapa aku??

aku dibesarkan oleh ustazah
aku dididik dengan ilmu agama yang cukup
aku pergi sekolah agama bertahun2
mak, umie n abah ajar aku mengenali Tuhan
tapi kenapa aku xpernah menggunakan ilmu yang ada?
aku ni takabur
aku ni riak
aku ni hina
aku ni insan yang xpernah bersyukur

ya Tuhanku,
andai ku tahu..
ampunilah aku...

entry ni ditulis sebab ada 1 insan mulia dah sedarkan aku dengan kata-katanya:
'selama aku dengan kau pun, kau bukan tunjuk aku jalan ketuhanan pun'

terima kasih..

1 comment:

  1. terasa sampai ke urat saraf, masuk ke tulang sekali. betol2 menyentuh jiwa
    tabahkan hati ye sol..
    gitulah putaran hidup.. cam roda
    ada kala kat atas, ada kala kat bawah..
    semoga ditabahkan hati yang berduka

    ReplyDelete