Friday, December 18, 2009

.::wahai malam::.

Today, I feel very empty.. unusual empty.. not as usual as I'm always smiling, laughing, joking and even contented in the heart.

picture credit to google

Tapi arini, sunyi sangat..
Like I'm living in my own world without any body else does exist. It was strange to me..
why??
Tengah jalan2 g TESCO petang tadi, aku terfikir:


It is RARE for people to remember other's kindness towards them
but
People ALWAYS remember what they've done to others
indeed
They will keep on talking about their SMALL contributions just to make them feel good


When you talk too much
Someday (when the time's come)
People will teach you on how to keep quite!!

-------------------------------------------------------------------------------

wahai malam
kesunyianmu telah membuatkan aku tertanya2
adakah engkau juga sedang merasakan kegelisahan hati ini
yang telah menghantui aku untuk beberapa malam kebelakangan

jika benar
terasa ingin aku memelukmu sambil berlutut
menitiskan air mata
tanda melepaskan segala bebanan
tanpa meluahkan sebarang kata
kerana
aku tidak lagi mampu menanggung kepedihan ini

wahai malam
sudikah kau menemani aku dengan memberikan aku sedikit kedinginanmu
bagi melunturkan sedikit amarah yang mula membara dalam hatiku?

insan
maafkan aku kerana membuatmu tersiksa
kerana membuatmu sedih dan kecewa
dengan ego dan sifat kurang mengerti kemahuanmu
kerana memaksamu

maafkan aku kerana sifat keanak-anakkan ku ini
kemanjaan yang berlebihan
sehingga kau merana

wahai malam
temani aku
dan jika kau mempunyai teman bayu
kirimkan harapanku kepadanya
maafkan aku dan tolong mengerti perasaan hati kecil yang menantinya di sini

picture credit to google

No comments:

Post a Comment