Tuesday, November 10, 2009

.::confuse::.

"SURPRISE" is happened when something goes yet different from what you first expect.it can either be good and bad for its own reason and conditions.actually benda ni semua dah berlaku semalam...tapi nk dijadikan cerita,berikut adalah beberapa alasan yang menyebabkan aku xleh nk online dan bgtau kt u all smlm:

  1. Wireless kolej aku (KTDI,PPUKM) cant be connected due to some weather-induced problem..ye la,kan skrg musim La Niña (musim hujan dan kesejukkan)... guruh dan petir bercakaran kat langit sampai tercakar kitorg punye internet connection..T_T...
  2. Ke-papa-an.ini disebabkan oleh sindrom hujung semester...semua duit kertas dah habis dijoli dan tinggallah serpihan kepingan syiling sampai semalam,nk g call kt public,nk cari duet seposen pn susah...asek 5 sen yg berlumba2 nk keluar dr tabung...ekekek...nmpk sangat tabung da abes dikorek...
  3. Perkhidmatan broadband tang telah disekat. ini berlaku due to syndrome over-limit usage, both my phone calls and broadband have been cut..uhuk...
Rasanya dah cukup nk membuktikan ketidak-bolehan mengaccess internet semalam..disebabkan kebengangan yg melampau terhadap internet connection smlm, aku nekad tdo smpai tengah hari td...hoho....padahal mmg kuat and suke tdo...oh ye..sbnrnye aku nk ckp psl "SURPRISE" kan...actually semalam,ada beberapa perkara yang mengejutkan termasuklah:
  1. aku n research-partner aku,bertungkus-lumus siapkan proposal paper sbb Sue bg msg suruh anta proposal tu kt Pn. Aslina(our class co-ordinator) by 10Nov09..then,masa anta tu,xada 1 makhluk pn yg anta lg..sedangkan kitorg anta pn da ptg...yg mengejutkan kami adalah,selama ni,kami lah yg paling slow progression nye..tibe2 kitorg plk yg be d first...aku xbangge lgsg..jd takot lg adalah..apa yg kitorg xbuat yg diorg buat?knape kitorg da siap,diorg xsiap lg?waaaaaa...risaunye...
  2. aku ada hutang yuran dengan akademik sebanyak RM425 lg..xtau lah apa mslh diorg suke2 je nk aku utang ngan diorg...and aku dah plan nk bayar by the last week of this semester..so,aku pn susun lah ayat nk mintak duit dgn umie n abah..takotla plk mengejutkan mereka,tetiba mintak duit bebanyak kn...dan yg mengejutkan di sini adalah,abah terus bg tanpa banyak soal...hoho..ingtkn nk kne audition dulu...tQ abah...sayang kamu...hoho...jgn salah anggap.aku mmg menyayangi mereka di setiap saat.mana2 saat..occay...
  3. walau pn hujan,die tetap dtg...sebab selama ni,bile ujan je,die kata "xmaw datang"...ujan cket je,"xmaw datang"...baru je xnk bersiap,takot hampa..tp bila die call,kata nk dtg jgk tu,waaaaa...xsangka nye i...sangat sayang die...terima kasih die...
  4. and the last thing aku xsangka adalah,die bawakkan aku roti jala yang die masak sendiri..n of course kuah tu bkn die yg buat..dan mesti lah bakal mak mertua i yg masak..ekekekek...perasan...eh,betullah bakal mak mertua i...u all ni,jeles la tu..eheee...sedap...tQ lg kepada die....
So setakat ni,aku suka sgt dgn surprise yg aku dpt...sila lah buat surprise lg...sila2...but excluded yg no.1 tu ye...skrg,bile pk balik,da rasa seram plk..k lah u all...gotta off now...

Salam...

No comments:

Post a Comment