Thursday, November 5, 2009

.::understanding::.

Kita selalu nampak apa yang kurang pada orang lain sedangkan kekurangan pada diri sendiri ni lg banyak drpd yg dijangka....emmm..i bkn nk kate kt org lain,but though i'm talking about myself...apa yang org lain da buat untuk kita selama ni,susah kita nk nampak disebabkan dah tertutup dengan kesilapan yang dia baru buat sekali...

Contohnya,die da bagi duit yg cukup n phatian yang sepatutnya...cuma aku xpuas ati sbb die xpnah nk msg aku slagi aku xmsg die...eeeeeee...geraamnya,sbb aku slalu dok compare ngan 1st time kitorg knal...xpnah senyap fon aku...skrg,huh...xpnah nk bebunyi plk...kdg2 aku nk wt die bunyi,aku finder die..so nt maxis anta la msg kt aku...eeeee,saket nye ati...

Tp tu nk cite btape kbaikan yg die dh buat slame ni,aku xpandang cket pn...tp yg aku besar n kesahkan adalah die xbg msg kt aku...

Semalam 1st time aku g makan nasi padang...aku rase masakan die sama je mcm nasi berlauk yg berlambak kat msia ni..cuma their presentation of lauk n how they serve to the customer je menunjukkan itu adalah budaya yg di bawa dr Padang...ok,yg aku nk highlight kt cni adalah aku dah la expect arini jumpa sbb nk luahkan rasa yg terbuku kt ati ni...tp die bwk g tmpat exclusive mcm tu plk...tym makan ok lg,control ayu,macho,semua ada lagi..but toward d end,aku ckp jugak ape yg aku planned earlier....so,terjadilah drama sadis kt ctu...seb baik xramai org,tp still...ada orang...and they were looking at us like watching a tv...hoho...pdn muke aku...tu la,xmenyabo2 nk meluahkan perasaan..

Whatever it is, aku xkesah sbb posisi aku dilindungi oleh badan die...so,aku xkesah la sgt..walaupn aku tau org blakang tu pndg2...and yg paling penting kt cni,aku puas ati sbb semua yg aku pendam da pun terkeluar....wahahahhahahaha...pueh ati den...

Tp yg aku nk tekan kt cni,bkn psl aku yg suke ber'drama' kt tmpt makan...tp tentang UNDERSTANDING....masa aku baru smpai kt restoran tu,aku nmpk die da agak kurus...naik turun berat bdn die,snang sgt nk detect...pipi die da xde kembung2 sweet da...perut die dr cc pn da agak kempis...kesiannya...tp bile aku pk2 balik,mmg die xbsalah,tp sbb aku yg xpaham...aku yg pk bkn2...cuba aku phm die dr awal,mesti die xsusah ati,xkurus mcm tu...

Ye lah,cuba you all bayangkan..working hours die yg sebenarnya start pkul 10pm up to 3am and sometimes 4am...bu then,he needs to wake up by 10am and have to make some extra work until 5pm...mmg la kalau ikot org yg kije ofis tu,lbih kurg je...tp cuba you all ltak diri dlm keadaan die...brape jam je die tdo sehari?only about 4hours...dah la kerja main dgn besi2...very menyayat ati tgk keadaan die...dahla die kerja sbb die xnk aku mintak duet dgn parent aku...and sjak die kerja,sgala keperluan aku,die yg sediakan...die kate,nk blajar erti tanggungjawab 'suami'...

Oooooooooooh...sho shweeeeeeeeeeeeeeet la baby...

Mula2 dlu mungkin aku blh hesitate dgn keikhklasan die,tp ni da almost a year die amek tggungjawab tu...mmg kadang2 aku tsepit jgk,tp slama masa tu,aku xpnah putus makan...terima kasih sayang....so,korg...kalau betul2 nk kekalkan hubungan korg,jgnlah pk apa sumbangan yg korg da korbankan utk pasangan...sbb tu akan buat you all rasa insufficient dgn apa yg you all dpt...you all suppose to love them and hargai setiap benda yg die dah buat utk kite...sangat bahagia....baby,i let you to fly freely but dun forget to come back k...LYVM...

No comments:

Post a Comment