Friday, November 27, 2009

.::raye yang pelik::.

Raya kali ni kitorg xbuat korban pn... cuma jojo je la, tu pun buat untuk aqiqah Zarif... neway, even xsesibuk last year, suasana tu still ada... masa aku sampai umah, Cik Yie da dtg sejak semalam lagi.. Cik Yie adik abah aku yg tinggal kat Lumut, Perak... Sebab wan aku dok kat umah kitorg since die xberapa sihat kebelakangan ni...

Dari semalam Umie ngan adik aku, amah da buat preparation memasak... so, Arini aku sampai je semua da nk siap.. tinggal hidang je... this time, umah kitorg ada 2 menu je... first, nasi dagang. uols kalau datang boleh pilih sama ada nak makan ngan kari ayam atau pun ikan... and the second, macam biasa, kitorg buat satay... tu pun masak guna oven je.. xde bakar2 nye.. xcukup staff nk buat bakar...

Petang kitorg buat sup tulang ngan daging bakar guna daging... sedap nye daging korban..sangat empuk... yelah, fresh lg kn.. lagipun mmg sebab daging tu daging yg berkat kot... eheee

bila da xde org datang umah, kitorg pn online meramai2 sampai terlelap... bapak boring.. xpaham... kawan aku kate nk dtg umah... tup2, senyap je.. malas nak follow up.. kang kata paksa pulak..

Lepas isyak kitorg gerak g umah Cik La pulak, ni pun adik abah.. konon2 nye nk buat barbeque... memang la buat.. tp kitorg xrasa sebab semua laki yang buat kt luar.. kitorg tukang main baby ngan tukang makan je kat dalam.. syok jgk sebenarnye.. ngeee

Maybe Umie ngan abah xtau nk buat apa kat umah, lama gila kitorg terdampar kat umah Cik La... almost 11.30 mlm, baru kitorg gerak balik...

Ape yg pelik nye di sini adalah dar segi cara sambutan raya... macam agak lengang... maybe sbb jiran kitorg pn xde... semua balik kg kot... kitorg je berkampung kt situ...

Kuih pn xbsanyak... ada pun just ketupat manis ngan ketupat lemak.. aku suka... neway, sok aku nk ajak tentera2 aku try buat walnut cheese cake lah.. xtau jd ke x, tp aku nk cuba buat something yg mungkin blh memeriahkan lagi suasana...

p/s: i will update about my cake ok... c u then...

No comments:

Post a Comment